Sabtu, 18 Ogos 2012

Fatimah Tahi Lalat = 48 jam belom nak raya...

29 Ramadhan...48 jam belom mahu lagi raya...7.30 petang...

bzzzz...bzzzz....bzzzzz...(telefon bimbit berpenggera gua bergetar)... "Ahh...celake...sape pulok mesej gua taim2 nak buka nih.." lincah kaduk gua tekan inbox...walaupon dalam hati gua mula menyumpah...xde taim lain ke nak anto mesej?... tertera nama sahabat gua si.pert... "ada kt kota x? lepak jom..."

dalam hati gua mula bercongak...yahudi ape mamat nih..taim2 buka ajak lepak...tapi gua malas nak persoal...pasti beliau kecil hati jika gua  utarakan ayat seperti itu...beliau bukan boleh...ade skali dulu gua kutuk gigi beliau, beliau terus stalat kepala gua...celaka jugek...

gua balas mesej "malam sket lah... gua nak beli barang dapur..."  dalam hati gua berkira kira gua pasti lewat malam nih kalau nak lepak...

10.17 malam...

bzzz...bzzzz...bzzzz...(telefon bimbit berpenggera gua bergetar lagi)... "woi kau tau tak aku dgn lok dah jadi berhala...lu kat mana celaka?? bergegas!!!" gua menerima mesej dari pert... ahh...celaka...kan gua dah cakap gua lewat...

11.04 malam...

gua sampai ke tempat yang telah dirancang... terkocoh kocoh gua mencari bayang 2 makhluk yang gua pasti hangin dengan kelewatan gua... gua nampak 2 patung berhala sedang mengekek sambil minum teh o ais...pantas gua menepuk bahu pert sambil menunjukkan keikhlasan sengihan gua sambil gelak2...

"babi ape lu gelak...lok dah jadi berhala tunggu kau celaka!!" tanpa sepatah kata gua terus gelak tanpa bicara...gua salam cangkuk pada beliau berdua...

gua cuba melepaskan lelah gua yang kepenatan...gua usya kedua sahabat sejati gua masih mengekek... pantas gua sound.. "eh celaka ape lu orang bincang!!!"

pantas pert memintas kata2 gua... "Fatimah Tahi Lalat.." gua bertanya sape sial fatimah nih....pert dan lok membisu...gua tanye lagi.....soalan masih sama.... mereka diam....

lalu topik bertukar ganti.....

sekarang gua masih bertanya tanya...sape fatimah ni????? woiii!!!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan